ISUZU:東京モーターショー2015

header-fb
ERGA

ノンステップバスの新たなスタンダードが登場。

ノンステップ路線バスのあり方を、根本から見つめ直したいすゞの回答、それが新型エルガです。ノンステップエリアの拡大や室内高の見直しにより、機能的で開放感あふれる車内空間を実現。さらに乗客の利便性や運転操縦性を向上させる機能を多数搭載しています。

Introducing the New Standard in Non-step Busses

The new ERGA is Isuzu’s answer to the question “What should a non-step route bus look like?”. With its expanded non-step area and boosted interior height, the new ERGA bus features a functional, yet spacious interior space. It is also equipped with various features that enhance passenger convenience and vehicle drivability.

[主要諸元]
●車両寸法:全長11130mm×全幅2485mm×全高3045mm
●最高出力:184kW(250PS)/2400rpm(ネット値)
[Main Specifications]
●Vehicle Dimensions: (L)11130mm×(W)2485mm×(H)3045mm
●Max. Output: 184kW (250PS)/2400rpm (net)

4HK1-TCS

新型エルガのために開発したダウンサイジングエンジン。小排気量かつ軽量・コンパクトで、ノンステップエリアの拡大にも貢献します。またポスト新長期排出ガス規制適合、低排出ガス車認定とともに、平成27年度 重量車燃費基準を達成しました。

A downsized engine developed for use in new ERGA models, its low displacement, lightweight, and compact size help in expanding the size of the non-step area. In addition to being compliant with Japan’s “Post New Long-Term Emissions Regulations” and “Low Emission Vehicle Certified”, it also achieved “Fuel Efficiency Standards for Heavy Vehicles” for 2015.

[主要諸元]
●種類:水冷直列4気筒4弁OHC
●燃焼室形式:直接噴射式
●総排気量:5193cc
●最高出力:184kW(250PS)/2400rpm(ネット値)
●最大トルク:735N・m(75kg・m)/1600-2300rpm(ネット値)
[Main Specifications]
●Type: Water-Cooled Inline 4-Cylinder 4-Valve OHC
●Combustion Chamber Type: Direct Injection Type
●Displacement: 5193cc
●Max. Output: 184kW (250PS)/2400rpm (net)
●Max. Torque: 735N・m (75kg・m)/1600-2300rpm (net)

MZW6

新型エルガのために開発した小型・軽量6速AMT(オートメイテッドマニュアルトランスミッション)。MTをベースとしながらクラッチ操作が不要、クリープによる微速走行を可能にするなど、ゴー・ストップの多い路線バスの特性を考慮。より快適な乗り心地とドライバーの負荷軽減に貢献します。

The MZW6 is a compact and lightweight 6-speed AMT (automated manual transmission) developed for use in the new ERGA. Developed based on a manual transmission, yet not requiring the use of a clutch, the MZW transmission enables the bus to be driven at extremely slow speeds using vehicle creep, a function that is very important for stop-and-go route buses and which contributes to a more comfortable ride for passengers, as well as reductions in driver workload.

[主要諸元]
●種類:6速 AMT
●変速段数:前進6段/後退1段
●変速機構:2〜6速シンクロメッシュ式
[Main Specifications]
●Type: 6-Speed AMT
●Gearshift Speeds: 6 Forward, 1 Reverse
●Gearshift Mechanism: 2nd to 6th Gear Synchromesh Type

●ネット値とはエンジンを車両搭載状態と同じ条件で測定した数値です。
●本サイトはSI(国際単位系)表示と従来表示(カッコ内)の両方を記載しています。
●“Net values” refers to values measured when the engine is installed in a vehicle.
●Both SI units and conventional units (in parentheses) are shown in this web site.