●「プリクラッシュブレーキ」を採用した「VAT」と「IESC」により、通常走行時から大型車の予防安全をトータルサポートする、先進のセーフティ・テクノロジーです。
●「VAT」は、高精度のミリ波レーダーや各種センサーを駆使して、事故の危険を早期に可視化し、ドライバーの認知・判断・操作をトータルにサポートします。
〈「VAT」の機能〉
1. サイドビューモニター:ミラーの死角をカバーし、左折時の事故防止に貢献します。
2. ミリ波車間ウォーニング:安全な車間距離の確保を促し、追突事故の抑制に貢献します。
3. 運転集中度モニター:わき見運転や居眠りによる事故防止に貢献します。
4. ミリ波車間クルーズ:オートクルーズ機能で疲労軽減と燃費向上に貢献します。
5. プリクラッシュブレーキ:衝突が避けられない場合の被害軽減に貢献します。
●As both VAT and IESC are equipped with a pre-crash brake mechanism, they are state-of-the-art safety technologies that provide total support for the preventative safety of large vehicles during normal operation.
●By utilizing a high-precision millimeter wave radar, as well as various types of sensors, the VAT allows for the detection of potential accident risks and provides comprehensive backup boosting drivers’ awareness, judgment capability, and maneuverability.
VAT Features
1. Side-view monitor : Covers blind spots not visible from the mirror, helping to prevent sideswipe accidents during left turns.
2. Millimeter wave inter-vehicular distance warning : Encourages drivers to maintain a safe distance from the vehicle in front, and contributes to the prevention of frontal collisions.
3. Driving concentration monitor : Helps to prevent accidents caused by drivers who are inattentive or have dozed off.
4. Millimeter wave inter-vehicular cruise control : Auto-cruise feature combats driver fatigue and improves fuel economy.
5. Pre-crash braking : Mitigates damage when impact is unavoidable.
●「IESC」は、ドライバーの操作状況や車両の挙動変化をセンサーで検知し、連結車特有のジャックナイフ現象や横転・横滑りなどを抑制して、車両姿勢を安定化させます。
With the IESC system, sensors monitor the driver’s maneuvering and changes in vehicle behavior. The system stabilizes the vehicle, preventing the jack-knifing, rollovers and side skids unique to articulated vehicles.
横転(ロールオーバー)抑制
Rollover control explanatory diagram
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センサーが横Gを感知し、コーナーへの進入と判断。
The sensor detects horizontal G-forces and determines that the vehicle is approaching a curve.
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一定以上の横Gとなったら警告を発するとともに、トレーラブレーキ制御、エンジン制御を実施し、車両ロール現象を抑える。
The sensor detects horizontal G-forces and determines that the vehicle is approaching a curve. When horizontal G-forces exceed a certain level, an alarm sounds while the trailer brake and engine controls are applied to prevent vehicle rollover.