DA4/DA6
いすゞディーゼルの原点
1936年、量産型のディーゼルエンジンとして誕生したDA6とDA4。いすゞのディーゼルエンジンの原点となった機種です。
Origin of the Isuzu Diesel Engine
1936 marked the birth of the DA6 and DA4 mass-produced diesel engines. These two models would become the starting point for all future Isuzu diesels.
- [DA4 主要諸元]
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●5321cm³(cc) ●46kW(62PS)/2000rpm
●ジャーク式列型ポンプ ●シロッコファン - [DA4 Main Specifications]
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●5321cm³(cc) ●46kW(62PS)/2000rpm
●Jerk-Type Inline Pump ●Sirocco Fan
DA4は、経済産業省が認定する「近代化産業遺産」に登録されています。
The DA4 is recognized as a “Heritage of Industrial Modernization” by Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry.
DL201
「エルフ」の信頼を築いた原動力
DL20シリーズは1960年から「エルフ」に搭載されました。軽量・高性能で燃費が良く、「エルフ」は高い評価をいただくことになりました。
The Driving Force Behind
ELF's Excellent Reliability
Installed in ELF trucks beginning in 1960, DL20 series engines played an important role in the ELF's wide acclaim thanks to their light weight, powerful performance and excellent fuel economy.
- [主要諸元]
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●1991cm³(cc) ●40kW(55PS)/3800rpm
●121N・m(12.3kg・m)/2200rpm ●ジャーク式列型ポンプ - [Main Specifications]
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●1991cm³(cc) ●40kW(55PS)/3800rpm
●121N・m(12.3kg・m)/2200rpm ●Jerk-Type Inline Pump
10TD1
いすゞ史上最大の自動車用エンジン
大型車両用として1997年に誕生。無過給大排気量30.4ℓ、600馬力の いすゞ史上最大の自動車用エンジンで大量輸送を支えましたが、これ以降、エンジン開発の主眼は、小型化・高効率化・高過給小排気量の追求へと移っていきます。
Isuzu's Largest Automobile Engine Ever
First released in 1997, the naturally aspirated 10TD1 was a 30.4 liter, 600 horsepower heavy-duty vehicle engine that boasted the highest output of any Isuzu engine for domestic truck use. While the 10TD1 played an important role in supporting large-scale mass transit over the years, engine development has recently shifted to focus on more compact and highly-efficient turbocharged engines with smaller displacement.
- [主要諸元]
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●30390cm³(cc) ●441kW(600PS)/2100rpm(ネット値)
●2059N・m(210kg・m)/1300rpm(ネット値)
●可変噴射率付き高圧燃料噴射ポンプ(HD-TICS) ●ホットEGR - [Main Specifications]
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●30390cm³(cc) ●441kW(600PS)/2100rpm(net)
●2059N・m(210kg・m)/1300rpm(net)
●Variable Injection Rate High Pressure Fuel Pump (HD-TICS)
●Hot EGR
これからの時代のディーゼルエンジンのコア(core:中心、核心、重要な部分)となる、いすゞ独自の思想・技術・性能をそなえた、次世代高効率ディーゼルエンジンシリーズを表します。
D-CORE refers to Isuzu's core group of next generation, highly-efficient diesel engines designed to embody Isuzu's unique ideology, technology and performance.
4JJ1-TCS
よりクリーンに、より経済的に
小型トラック「エルフ」搭載の高効率・高過給・小排気量ディーゼルエンジンで、後処理に尿素水を使用せず、エンジンポテンシャルアップ+DPDでポスト新長期排出ガス規制に適合。高い環境性能と経済性能を念頭に置いてつくられています。
Cleaner and More Economical
Equipped with a highly-efficient, turbocharged, and low-emission diesel engine, Isuzu's light-duty ELF truck meets Japan's Post New Long-Term Emissions Regulations by employing increased engine potential and a diesel particulate diffuser (DPD), and without the use of urea fluid for exhaust aftertreatment. ELF trucks are designed to achieve superior environmental performance and economy.
- [主要諸元]
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●2999cm³(cc)●110kW(150PS)/2800rpm(ネット値)
●375N・m(38.2kg・m)/1400-2800rpm (ネット値)
●超高圧コモンレール&インジェクタ ●2ステージターボ
●大容量クールドEGR ●DPD+排気管燃料噴射システム - [Main Specifications]
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●2999cm³(cc) ●110kW(150PS)/2800rpm(net)
●375N・m(38.2kg・m)/1400-2800rpm(net)
●Super High-Pressure Common-Rail and Injector
●2-Stage Turbo ●High-Capacity Cooled EGR
●DPD + Exhaust Pipe Fuel Injection System
4HK1-TCH
都市の環境に配慮した中型トラック用エンジン
中型トラック「フォワード」搭載の高効率・高過給・小排気量ディーゼルエンジンで、後処理に尿素水を使用せず、エンジンポテンシャルアップ+DPDでポスト新長期排出ガス規制に適合。高い環境性能と経済性能を両立すると共に高出力を発揮します。
A Medium-Duty Truck Engine Designed
with the Environment in Mind
Equipped with a highly-efficient, turbocharged, low-emission diesel engine, Isuzu's medium-duty FORWARD truck meets Japan's Post New Long-Term Emissions Regulations by employing increased engine potential and a diesel particulate diffuser (DPD), all without the use of urea fluid for exhaust aftertreatment. These vehicles offer powerful output while striking a balance between exceptional environmental performance and economy.
- [主要諸元]
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●5193cm³(cc) ●177kW(240PS)/2400rpm(ネット値)
●765N・m(78.0kg・m)/1600rpm(ネット値)
●超高圧コモンレール&インジェクタ ●2ステージターボ
●大容量クールドEGR ●DPD+排気管燃料噴射システム - [Main Specifications]
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●5193cm³(cc) ●177kW(240PS)/2400rpm(net)
●765N・m(78.0kg・m)/1600rpm(net)
●Super High-Pressure Common-Rail and Injector
●2-Stage Turbo ●High-Capacity Cooled EGR
●DPD + Exhaust Pipe Fuel Injection System
6UZ1-TCH
先進技術をコンパクトに凝縮
大型トラック「ギガ」搭載の高効率・高過給・小排気量ディーゼルエンジンで、後処理装置として尿素SCRの追加装着によりポスト新長期排出ガス規制に適合。積載量も確保する軽量コンパクトなエンジン。
Advanced Technology Condensed
Into a Compact Engine
Equipped with a highly-efficient, turbocharged, low-emission diesel engine, Isuzu's heavy-duty GIGA truck meets Japan's Post New Long-Term Emissions Regulations by employing a urea SCR system for exhaust aftertreatment.
- [主要諸元]
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●9839cm³(cc) ●294kW(400PS)/1800rpm(ネット値)
●1765N・m(180kg・m)/1200rpm(ネット値)
●超高圧コモンレール&インジェクタ
●電子制御式無段階可変容量型ターボ
●ワンウェイクールドEGR ●電子制御式ファンドライブ
●DPD+尿素SCR - [Main Specifications]
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●9839cm³(cc) ●294kW(400PS)/1800rpm(net)
●1765N・m(180kg・m)/1200rpm(net)
●Super High-Pressure Common-Rail and Injector
●Electronically Controlled No-Step Variable Capacity Turbo
●One-Way Cooled EGR ●Electronically Controlled Fan Drive
●DPD + Urea SCR
●ネット値とはエンジンを車両搭載状態とほぼ同じ条件で測定した数値です。
●本コンテンツはSI(国際単位系)表示と従来表示(カッコ内)の両方を記載しています。
●[net] is measured under conditions virtually equivalent to loaded vehicles.
●Figures in this contents are shown in international and domestic standards.